Overgange/samarbejde

Overgang i Skattekisten:

I Skattekisten har vi stor fokus på børnenes overgange gennem deres første år.
Vi har samarbejde med de forskellige dagplejere i byen og de kommer på besøg i huset.

Internt har vi overgange fra vuggestuen til børnehaven og fra mellemgrupperne til storegruppen. Det er ovegange som altid giver anledning til overleveringsmøde, så alle detaljer kommer med barnet.

Husets daglige struktur gør overgangene uproblematiske for børnene - vi åbner og lukker sammen, så børn og voksne er bekendt med hinanden.
Vuggestuen besøger ligeledes den kommende gruppe i ugerne op til skiftet - børnehaven arbejder meget sammen på tværs og deler ligeledes legeplads.

Samarbejde med skole:
Vi har et rigtig godt samarbejde med Hurup Skole og SFO. Den ældste gruppe deltager i perioder i morgensang på skolen. Når tiden nærmer sig til skoleintro tager vi på besøg med børnene, så de får set skolen og SFO'en, samt hilst på medarbejderne - de kommer ligeledes på besøg i børnehaven.
Vi afholder overleveringssamtaler med skolen i januar og deltager i et skole engagement.

Tværfagligt samarbejde:
Hvert kvartal afholder vi kompetence team møde med udviklingskonsulent, logopæd fra PPR, dagplejepædagog, sundhedsplejeske og medarbejdere/leder fra Skattekisten
Logopæd kommer i huset efter behov og arbejder med de børn som har sproglige udfordringer (i tæt Samarbejde med forældrene)
Et par gange i måneden kommer udviklingskonsulenten til arbejdsmøder med medarbejdere og børn.
Vi har tilknyttet en hjemmepædagog som støtter op omkring forældrene i vuggestuen, hvis der er udfordringer i hjemmet (sove, spise m.m.)