Værdier/kvalitet

Værdier:

Vores mål er at skabe en overskuelig og tryg hverdag, hvor børnene kan trives og udvikle sig. Vi vil skabe et sted, hvor børnene kan bruge kræfter og nyde udfordringer i samvær med andre børn og voksne.

Vi inspirerer børn via forskellige læringsmiljøer til leg, aktiviteter og oplevelser, såvel ude som inde. Hvert barn er unikt med sine stærke og svage sider, der udvikles gennem leg og fantasi - leg har en værdi i sig selv og skaber udvikling og relationer.

Vi har det enkelte barns behov i fokus. Vi integrerer vuggestuens børn i børnehaven, efterhånden som de er klar til denne udfordringer, så overgangen fra vuggestue til børnehave bliver så flydende og naturlig for det enkelte barn, som muligt.

Vi værdsætter og prioriterer konstruktivt forældresamarbejde der baserer på åbenhed, tillid og respekt.

Hvad kendetegner god kvalitet i vores dagtilbud:

Vi vægter et godt arbejdsmiljø, da det er forudsætningen for ærligt, at kunne fordybe sig med
børnene. Vi er en stor dynamisk personalegruppe med lyst og overskud til nytænkning og forandring.
Nøgleord i vores hverdag er bl.a. tryghed, trivsel, anerkendelse og inklusion.

Vi vægter børns trivsel og individuelle behov og arbejder meget med børns sociale kompetencer og betydningen af at alle børn skal have mindst en god ven - et positivt samvær i tryghed er fundamentet for at kunne overskue en hverdag med mange udfordringer.

Vi lægger ligeledes stor vægt på nærvær og ”tilstedeværelse” i hverdagen, hvor vi har
tid til at komme omkring alle børn og fordybe os uden forstyrrelser.

Perler

Perle hygge